29. nedēļas Baltijas akciju tirgus apskats
29. nedēļa noslēdzas ar Eiropas indeksu nelielu atgūšanos un samazinot zaudējumus, kas ir kopš gada sākuma. Mana prognoze, ka nākamās nedēļas apskatā jau varēsu rakstīt, ka S&P500 kopš gada sākuma ir ar + zīmi. Baltijā pēdējā nedēļā aizvien biežāk bija sastopama tāda "ilgi" neredzēta parādība kā akciju cenu kritumi, kaut nelieli, bet tomēr. Jā, tas izklausās ļoti bullish un optimistiski.
Bet neskatoties uz straujo akciju indeksu atgūšanos kopš marta, arī Baltijas Virtuālā spēle apliecina, ka kopš jūlija mēneša būt akcijās Baltijā ir bijis OK un Q2/20 atskaitēm nākot ārā iezīmējas uzņēmumi, kas COVID krīzi pārcieš un pārcietīs salīdzinoši veiksmīgi. Tallinna Kaubamaja iegādājās ABC Supermarkets un nostiprina savas pozīcijas segmentā, kas ļāva viņiem būs rentabliem arī 2. gada ceturksnī. Tai pat laikā ļoti atzīstamu sniegumu uzrāda Telia Lietuva, kuras Q2/20 rezultāti pārspēja Enlight Research analītiķu prognozes.
Baltijā izcēlās Grindeks ar 9.93% kāpumu, kas ir zīmīgi, ka Grindeks turpina par sevi atgādināt arī pēc pagājušā gada atpirkšanas piedāvājuma. Madara Cosmetics (+8.90%) paziņoja, ka plāno izmaksāt dividendes, nelielas, bet investori ir kļuvuši pozitīvi noskaņoti par so akciju un iepriekš minētais sadārdzinājums, jau sāk sagremoties. Tikmēr mazāk veiksmīga (neveiksmīga) nedēļa pagāja Apranga (-4.57%) investoriem un Tallink Grupp (-3.39%). uss ar 2.96% kāpumu kopš spēles sākuma.
Vērts atzīmēt Auga group, kas ir vienīgais no Baltijas pirmā saraksta uzņēmumiem, kas ticis starp top3 akcijas cenas pieaugums kopš šī gada sākuma (+19.78%).
Nākamajā nedēļā būs klusāka, bet sekosim līdzi tādiem uzņemumiem kā Coop Pank ar Q2/20 atskaiti un Tallinna Vesi apgrozījumu jūnijā.